9001190012 |
Pensament visual: mapes conceptuals, visual thinking i cartografies emocionals per l'aula |
2020-2021 |
Curs telemàtic (en línia asíncron). Primària-Secundària |
|
|
|
9/2/2021 - 30/4/2021 (30 hores) de h a h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Asíncron |
Organització |
ICE de la Universitat Autònoma de Barcelona
|
| |
|
|
| |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Aquest taller vol donar eines i empoderar els i les docents a emprar un ventall ampli de recursos visuals dins de l'aula. Treballarem amb eines analògiques i digitals per demostrar que des de les arts i en concret el dibuix podem ajudar a l'ancoratge del coneixement del nostre alumnat. Aprendrem dels mapes conceptuals clàssics, cartografies col·lectives i visual thinking. Fomentant la creativitat i el gaudi en la creació de materials i la seva exposició a l'aula.
|
| |
Objectius |
Fonamentar l'ús d'estratègies visuals a l'aula .
Conèixer eines digitals que faciliten el treball visual .
Endinsar-se en el gaudi del dibuix analògic o digital .
Experimentar els avantatges de l'ús d'estratègies visuals a l'educació .
Facilitar el treball visual pel bon desenvolupament de les tutories amb l'alumnat de primària i secundària.
Entendre els bàsics del disseny per crear el nostre material d'aula.
Exercitar i aprofundir la pràctica de les estratègies de pensament visual.
|
| |
Continguts |
Mòdul 1. Introducció.
Recorregut a través de la Història de l'art. Des d'Altamira fins a l'era digital.
Per què dibuixem?
Fonaments del dibuix i del disseny.
El gimp, l'inkscape i el software lliure.
Mòdul 2. Esquemes i mapes conceptuals.
Esquemes, resums visuals i mapes conceptuals col·laboratius.
Eines analògiques i digitals.
Posem en pràctica.
Mòdul 3. Cartografies conceptuals.
Concepte i models.
Cartografia de l'aprenentatge a l'aula.
La Mediabiografia de Virginia Villaplana.
Eines per tutoria.
Cartografiem?
Mòdul 4. Visual thinking.
Visual thinking explicat a l'aula.
Ingredients.
No sé dibuixar, i què?
Educació creadora.
Alfabet visual.
Eines pel dibuix analògic i digital.
All we need is draw!
|
| |
Avaluació |
Al final de cada mòdul hi haurà un qüestionari i una tasca, que junt amb la participació en el fòrum seran els resultats avaluables.
|
| |
Requisits de certificació |
Les persones participants que compleixin el requisit d’haver superat el 100% d’activitats plantejades, és a dir la superació de tots els mòduls i del projecte final, obtindran el certificat que acredita les hores de formació del curs.
|
| |
E-mail |
ga.ice@uab.cat
|
| |
|
|