Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
9001190012   Pensament visual: mapes conceptuals, visual thinking i cartografies emocionals per l'aula
2020-2021   Curs telemàtic (en línia asíncron). Primària-Secundària
  
   9/2/2021 - 30/4/2021 (30 hores) de h a h
   VT Curs a distància
   _ (A distància) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Asíncron
Organització   ICE de la Universitat Autònoma de Barcelona
  
  
  
  
Descripció i   Metodologia:   Aquest taller vol donar eines i empoderar els i les docents a emprar un ventall ampli de recursos visuals dins de l'aula. Treballarem amb eines analògiques i digitals per demostrar que des de les arts i en concret el dibuix podem ajudar a l'ancoratge del coneixement del nostre alumnat. Aprendrem dels mapes conceptuals clàssics, cartografies col·lectives i visual thinking. Fomentant la creativitat i el gaudi en la creació de materials i la seva exposició a l'aula.
  
Objectius   Fonamentar l'ús d'estratègies visuals a l'aula .
Conèixer eines digitals que faciliten el treball visual .
Endinsar-se en el gaudi del dibuix analògic o digital .
Experimentar els avantatges de l'ús d'estratègies visuals a l'educació .
Facilitar el treball visual pel bon desenvolupament de les tutories amb l'alumnat de primària i secundària.
Entendre els bàsics del disseny per crear el nostre material d'aula.
Exercitar i aprofundir la pràctica de les estratègies de pensament visual.
  
Continguts   Mòdul 1. Introducció.

Recorregut a través de la Història de l'art. Des d'Altamira fins a l'era digital.
Per què dibuixem?
Fonaments del dibuix i del disseny.
El gimp, l'inkscape i el software lliure.
Mòdul 2. Esquemes i mapes conceptuals.

Esquemes, resums visuals i mapes conceptuals col·laboratius.
Eines analògiques i digitals.
Posem en pràctica.
Mòdul 3. Cartografies conceptuals.

Concepte i models.
Cartografia de l'aprenentatge a l'aula.
La Mediabiografia de Virginia Villaplana.
Eines per tutoria.
Cartografiem?
Mòdul 4. Visual thinking.

Visual thinking explicat a l'aula.
Ingredients.
No sé dibuixar, i què?
Educació creadora.
Alfabet visual.
Eines pel dibuix analògic i digital.
All we need is draw!
  
Avaluació   Al final de cada mòdul hi haurà un qüestionari i una tasca, que junt amb la participació en el fòrum seran els resultats avaluables.
  
Requisits de  certificació   Les persones participants que compleixin el requisit d’haver superat el 100% d’activitats plantejades, és a dir la superació de tots els mòduls i del projecte final, obtindran el certificat que acredita les hores de formació del curs.
  
E-mail   ga.ice@uab.cat
  
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent